Методична скарбничка


Майстер-клас  з української мови



Звіт
 про виховну роботу з учнями 3 – А класу

у 2014 – 2015 навчальному році


У 3 – А класі навчається 18 учнів, з них: 10 дівчаток і 8 хлопчиків. Більшість дітей має хороші здібності до навчання.
Стосунки у класі загалом дружні й доброзичливі, є добре порозуміння між хлопчиками і дівчатками. Колектив класу діяльний, учні долучаються до організації класних справ, активно виконують доручення .
Більшість дітей у класі з повних сімей, де панує взаєморозуміння і злагода; є також родини, де вихованням дитини займається тільки мати.  Серед учнів класу є діти з особливими потребами.
У 2014 – 2015 навчальному році у виховній роботі з класом ставилися наступні завдання:
-         створювати учням умови для розвитку творчих здібностей;
-         формувати активну життєву позицію, залучати кожну дитину до життя колективу;
-         виховувати свідому дисципліну і культуру поведінки;
-         домагатися сумлінного виконання учнями своїх доручень;
-         надавати кваліфіковану допомогу батькам у питаннях виховання дітей.
Основною метою виховної діяльності є створення в колективі  оптимального позитивного мікроклімату як на уроках, так і в позаурочний час, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку кожного учня. Протягом року велася виховна робота, яка поєднувала як традиційні форми роботи (бесіди, години спілкування, виховні години,виготовлення буклетів, групові справи), так і нетрадиційні (інтерактивні ігри)

Формування ціннісного ставлення до себе, культури здоров’я  відбувалося через пропагування здорового способу життя, застосування здоров’язберігаючих технологій (проведення динамічних пауз на уроках, пальчикової гімнастики),через проведення бесід з техніки безпеки з метою профілактики дитячого травматизму,виготовлення плакату «Молодь обирає здоров'я».

Формуванню ціннісного ставлення до праці сприяли виховні години на тему „Ми за чисте довкілля”, акція «Чисте село»,  проведення рейдів „Війна королю Бруду”, перевірки стану підручників, тощо.

  З метою формування ціннісного ставлення до природи з учнями класу проводилися екскурсії в природу з метою спостереження за сезонними змінами у природі, тематичні бесіди „Життя птахів взимку”,  „Зміни в природі восени” та ін., виставка малюнків „Буду я природі другом”,екскурсія до краєзнавчого музею.


Формування ціннісного ставлення до культури до мистецтва (у цьому навчальному році відбувалося через проведення родинних свят „ Новорічне свято ”, „Хай живуть найкращі мами всіх дівчаток і хлоп'ят ”, до організації і проведення яких активно залучалися і батьки наших учнів. Така сумісна діяльність учнів, вчителя та батьків сприяє зміцненню колективу та встановленню більш тісних та довірливих стосунків. Також була екскурсія в с.Громи до гончара

Протягом року діти відвідували бібліотечні уроки.
Крім цього, учні брали активну участь у шкільних заходах.
 З метою формування ціннісного ставлення до суспільства, до держави відповідно до всесвітніх історичних дат, пам’ятних подій нашої держави і міста проводились різноманітні заходи, серед яких: інформаційні хвилинки до пам’ятних дат, класний конкурс на краще читання віршів Т.Шевченка, У День Перемоги учні та їх батьки вшанували ветеранів на святковому параді.

Значне місце у діяльності класного керівника займає робота з батьками. Батьківські збори часто проводилися у формі „круглого столу”, за яким обговорювалися актуальні питання виховання дітей, моделювалися певні ситуації, які могли б допомогти батькам у вирішенні тих чи інших питань спілкування дітей з батьками. Мають місце також індивідуальні консультації для батьків. Батьківський комітет класу активно бере участь у житті класу, в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом.


Таким чином, аналіз виховної роботи у відповідності з метою та завданнями показує, що проведена робота сприяла згуртуванню  учнівського колективу, інтелектуальному, моральному та фізичному становленню особистості, створенню умов для розвитку творчих здібностей.
Звіт  роботи вчителя початкових класів
Медвідь Лесі Павлівни
2013 – 2014 навчальний рік

         Я знаю: учителями не стають, ними народжуються. Хоча, звичайно, учитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям.  Моє покликання – учити дітей по-праведному жити, любити свою землю,  плекати в душі добро й людяність. Хіба могла я обрати іншу професію? Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що і я буду чимось корисна для України. Часто почуваюся щасливою. Коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли дитя з радістю поспішає вранці до школи, - я щаслива. Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для учнів зразком у всьому.
           У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні  методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.
              В минулому 2013 – 2014  навчальному році  працювала  над проблемною темою «Формування  в  учнів  ключових  компетентностей  за  умов  інноваційної  освіти ». Належну увагу приділяла  науково-методичному, інформаційному забезпеченню  навчально-виховного процесу, новим освітнім технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової школи.
              Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку  широко впроваджувала  у практику своєї роботи  інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
Брала участь у роботі МО: готували доповіді, давала  відкриті уроки, виховні заходи.
Фундаментальність початкової освіти – не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності: уміння вчитися, здоров’язбережувальна, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, інформаційно-комунікативна.
Протягом навчального року учні брали участь в різноманітних конкурсах.
Це:
·                    шкільні т олімпіади з математики, української  ;
·                    шкільні конкурси малюнків ;
·                    шкільні  конкурси  читців творів Тараса Шевченка;
·                    всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»;
·                    всеукраїнський мовознавчий конкурс «Соняшник».


Звіт  роботи вчителя початкових класів
Медвідь Лесі Павлівни
2012 – 2013 навчальний рік
2012 -2013 навчальний рік  - рік клопіткий , насичений цікавими подіями , сповнений веселим дитячим гомоном вдало завершив свій хід . Діти були активними , старанними . Протягом року першокласники здобували знання , відкривали щодня щось нове ,побували в гостях  у цариці наук Математики , подорожували океаном знань .

У молодших школярів формуються  ключові та предметні компетентності  шляхом  оволодіння організаційними , логіко мовленнєвими , пізнавальними навичками .Тому моє проблемне питання «Особистісний підхід у формуванні ключових компетентностей у молодших школярів»  було , є  і залишається таким же актуальним .

У цьому навчальному році я намагалася впроваджувати в навчальний процес інтерактивні технології навчання. Ставила перед собою мету – створити комфортні умови навчання , за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність .

На уроках учні поринали в казковий світ знань . Діти вчилися працювати в парах, групах . Також  дуже люблять такий вид інтерактивного навчання як «карусель». Не менш цікавою для першокласників є технологія «мікрофон» , яка дає можливість кожному висловити свою думку . Були проведені відкриті уроки з математики , навчання грамоти , де учні показали гарні знання .

На перервах діти також люблять об'єднуватися в групи заінтересами . Для цього були створені ігрові куточки, де кожен учень знаходив своє улюблене заняття .


    Навчання  і виховання завжди  йдуть поруч , вони не можливі одне без одного. За період навчання в першому класі школярі здійснили новорічну подорож у казку « Рукавичка» . Кожен із задоволенням грав казкового героя  , разом з батьками готували відповідні костюми .
Не менш цікавим було свято для мам « Хай живуть найкращі мами всіх дівчаток і хлоп'ят» . Діти з радістю готували подарунки своїми руками , грали різні ігри з мамами  та бабусями .

З  великою відповідальністю учні готувалися до свята «Прощавай букварику» . Адже вони усвідомлювали , що це не просто свято – це підсумок їхньої праці за перший клас.Кожне свято несло як навчальний, так і виховний характер.
Діти першого класу брали активну участь у позакласній та позашкільній роботі, нагороджені грамотами за призові місця в шкільних , районних конкурсах.  Аргат Анна зайняла ІІ місце у районному конкурсі « Грайлива веселка».

1 коментар: